2010. július 14., szerda

julius talan 14 idoerzek elvesztve

Keres, leginkabb a Balazs fele,

Balazs lehet, hogy Te is tudod, ha nem legy szives beszelj a Tibivel (Mefiszto), hogy lehet kulfoldon feleleszteni a dog feltoltokartyas NOKIA-mat. T.com a dog.
Rajta van tobb mint 10.000.- Ft, es megneztem , hogy a roamingot 104#lehetett aktivalni.

Jott is egy uzenet, hogy milyen sokba kerul a roaming kulfodon, de sem telefonalni sem SMS-t nem tudok innen. Egy dolog megy csak , ha az Agi ir SMS -t azt megkapom, de valaszolni nem tudok ra.
mindik azt a valaszt kapon, ellenorizzem az operator szolgaltatasait.

De, hol, ilyen valasztas nincs is a menupontok kozott.


kosz


Geza



Amugy en mar Los Arcos-ban vagyok, megint busszal jottem, tegnap kaptam anitbiotikumot is , 8 orankent kell bevenni, hatha eltunik a gyulladas a vizholyagok korul, Agi gyalogol, szallas van,

elebicegek kora delutan.

innen O jon.

udv. Geza

Nekem meg a tegnapra, sot a tegnapelottre is vissza kell nyulnom. Ugy volt mar akkor is, hogy csak Geza buszozik, en kutyagolok. Aztan este, miutan kb 1 orat toltottem az osszes holyagjanak a leapolasaval, es mind gezbe tekerve, leragasztva volt, es eppen hatradoltem, hogy kesz, benezett a szobaba egy hapsi, megkerdezte, hogy ampollas? (vizholyagok?). Mondtuk, igen. Azt hittem, egy ujabb reszvetlatogato (mert Geza szerintem mar mindenkinek benne van a naplojaban), de egy perc mulva megjelent nagy dobozokkal, es kiderult, hogy orvos. Minden kotes leszedve, es kezdodott minden elolrol. Geza szereny volt, amikor azt irta, hogy csillagokat latott, mert szerintem annal is jobban fajt. A doki kedelyesen kozolte, hogy nagyon fog fajni, es ezt a korhazban erzestelenitesben csinaljak, es mutogatta, hogy a Geza vegyen a szajaba valamit. Tudjatok, mint a filmekben. Kiszurta az osszes holyagot, azokba is belemaszott, amik mar javultak es le voltak tapadva. Ezek nagyon fajtak, lattam. Aztan mindegyikbe benyomott egy csomo betadint tobb helyrol, hogy atmossa oket. Angolul kb 5 szot tudott, de lelkesen magyarazott pergo spanyol nyelven. Kozolte, hogy muszaj, mert elfertozodhet, es vigyorogva mutatta, hogy nyissz-nyissz Geza labfeje. Aztan nevetett, es mondta, hogy mar modern technika van, es egy fureszgep hangjait hallatta. Szoval jol szorakozott. Elmondta, hogy masnap nekem kell ugyanezt megcsinalni majd, es hogy min. 2 nap (de eloszor 5-ot mondott) zero gyaloglas. Aztan adott fajdalomcsillapitot ejszakara, meg masnapra, mondta, hogy majd imadkozzunk erte Compostellaban, es elviharzott (Simonnak hivtak). Tobb, mint egy oraig apolta Gezat a foldon ulve, Geza laba egy szemetesen, idealis muteti allapotok kozott, ahogy mondta. Szoval, akkor ugy gondoltam, nem kellene Gezanak masnap egyedul bumlizni a busszal. Reggel a doki benezett egy gyors vizitre, aztam mi meg buszra szalltunk Estella-ig. Egy szlovak kislany is hasonlo bajokkal buszozott tegnap is, ma is. A tegnapi szallas Estellaban. Reggeli included.
A varoska szelen, ahol a Camino beerkezik egy zsebkendonyi teruleten 3 templom van: egy hatalmas domonkos rendhaz (ma oregek otthona) templommal, mogotte egy masik, es mellette egy harmadiknak a homlokzata, meg nehany fala, tehat felig romban. Aztan 10 percnyire meg egy templom, a navarrai kiralyok koronazasi temploma (felujitas miatt zarva), es a varos belsejeben meg 2-t lattam. Ez csak a regi resz, lehet, hogy meg van az ujabb varosresszekben is. Ezek mind 12-14. sz-i templomok, foleg roman stilusban, alacsony, bastyaszeru tornyokkal.
Tudom, hogy ezekrol a hatalmas templomokrol a legtobb embernek az egyhaz bunos gazdagsaga jut elsore az eszebe, de nekem nem. Nekem eszembe jut, hogy az embereknek milyen nagy igenye es vagya hivta eletre ezeket a templomokat, hiszen ezek annak idejen tele voltak. Es hogy a gazdag puspokok nem csak lakomakra, ekszerekre vagy esetleg szeretokre koltottek a penzt, hanem templomokra is, amiknek az epitese sok-sok embernek adott munkat es megelhetest. Persze nem az esetleges robotra gondolok most, hanem a mesterekre: epitesz, szobrasz, kofarago, asztalos, acs, festo stb., es mindazok, akik pl. elelmeztek ezeket az embereket. Ezeknek a regi, kobol epitett templomoknak egeszen mas hangulata van. Kar, hogy otthon olyan keves dolog maradt meg ezekbol az evszazadokbol.
A legtobb templom zarva van napkozben, de az egyiknek nyitva volt az oldalkapolnaja. Beultem egy kicsit, aztan cincogo hangon halkan elenekeltem 1-2 eneket. Ez az egyik, amit otthon felejtettem, hogy le akartam irni 5-6 kedvenc gitaros enekem szoveget a sarga konyvbol.
(Ezenkivul elfelejtettem nemzeti szinu szalagot tenni a botunkra, nem annyira patriotzmusbol, mint inkabb jelzeskent, mert sok a bot, es allitolag mindig elkverednek, elvesznek.)

Szoval delutan meg beneztunk egy rendelobe is, mert ugy lattuk, hogy az egyik holyag nagyon vorosodik, de ott csak legyintett a nover. A doki azert adott antibiotikumot, biztos, ami biztos.
Este a szlovak kislany megkinalt minket abbol, amit fozott. A baratjaval van, es talalkoztak meg itt 2 masik szlovak fiuval. Mi meg nemtalalkoztunk magyarokkal.
Lefekves elott, beszurkaltam a betadint Geza lababa. Tobben ugy gondoltak, hogy ok akkor eleg jol megvannak a sajat aprocska vizholyagjaikkal.

Most jon a ma. Geza busz, en gyaloglas. Nagyon szep uton jottem. az elso fele erdoben, erdo szelen. Olyan bokrokkal volt tele az erdo, ami nalunk diszbokor: bukszus, magyal stb. Utkozben van egy borkut (egy borkombinat-fele mellett), ahol a csapbol borosbor jon. Egy kis flakonban Gezanak is vettem belole. Sajnos eddig mindig ugy volt, hogy reggel, amikor meg huvos van (sot sokszor felhos, mert a hegyek kozott keson szall fel a para), akkor megyunk arnyas helyeken. Utana teljesen nyilt terep jott. Tobb, mint 1 oran at egyetlen fa sem volt, csak tuzo nap. Es muszaj menned, mert tudod, hogy senki sem mehet helyetted. Nyilvan ha osszerogysz, elobb -utobb valaki beledbotlik, es kihivja a mentoket, de amugy nincs senki, aki helyetted tudna menni. Tehat vonszolod magadat elore. A fiatalok gyorsan mennek, de sokszor leulnek enni, inni, pihenni. Utana ugyis konnyeden behozzak az embert. Ma kb. 20-21 km volt (tudom, nem hangzik soknak, de 10-11 kiloval a hatadon, hosegben, es vacak terdekkel nagyon sok), es reggel 6-tol kb 1-ig kutyagoltam az albergue-ig. Sokan erkeztunk kb. egy idoben, es a fiatal sracok sem mentek tovabb. A hoseg ugyanis nem delben a legnagyobb, hanem 2-3 utan 6-7-ig.
Nem csinalunk semmit, megis mintha annyi minden tortenne. Rengeteg mindenen jar az agyam. Pl. tegnapelott lattuk az elso sirt az ut menten (ovastam, hogy vannak zarandok-sirok), egy belga ferfi sirja volt (nev es orszag, evszam semmi), a kepe ra volt rakva fejfara, kb. mikorunkbeli. Valoszinuleg nem a camino a legrosszabb hely arra, hogy meghaljunk, de azert remelem, mi tuleljuk. Talan meg van dolgunk. Ma eszembe jutott, amit azt hiszem Zsofi hallott Pal Feri atyatol a halalrol: hogy ugy kepzeli, meghalni olyan, hogy megyunk egy szeles uton sokakkal egyutt, es a halal egy kapu, ami utan az ut folytatodik. Es hogy millio es millio ember ment at ezen a kapun oelotte es fog atmenni outana is, es semmi mas nem fog tortenni vele, mint amit mar annyian ateltek. Szerintem ez egy nagyon szep gondolat. Persze ne higgyetek, hogy valami letargikus allapotban lennek, egyaltalan nem. Csak rengeteg dolog eszebe jut az embernek. A nap vegere, mar annyi minden, hogy ossze is keveredik (diktafon kellene ut kozben, nem blog-iras). Ugy tunik, mar rengeteg ideje itt vagyunk, es alig tudjuk, hogy milyen nap van. Sokan interneten irogatnak, mint en, masok naplot vezetnek.

Furcsa hangulatok lesznek urra az emberen, Gezan is latom. Lepten-nyomon el is erzekenyulok (sot neha o is).

Tegnap sms-t kaptam a dekantol, hogy allitolag nem volt ugyelet a tanszeken. 8-16 oraig kell ugyelet, 2-szer egy heten. Tovabbkuldtem az sms-t, a felelosoknek. Kiderult, hogy a helyettesem kuldte oket haza 3-kor a hoseg miatt. Nem lettem ideges, inkabb elkezdtem sajnalni.
Agi

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Sokat gondolunk Rátok!

    Remélem, hogy minden a legjobban alakul, és, jó érzéssel jöttök majd haza.
    mi jól vagyunk, itt is nagy a meleg, Lőrincék kiköltöztek a kertbe, ott pucérkodnak egész nap. :-)

    eszter

    VálaszTörlés
  2. nagyon drukkolok nektek. sok az a 10-12 kg, nem lehet csomagban feladni, ami nem szukseges? Compostellaig mondjuk.

    VálaszTörlés