2010. július 19., hétfő

Julius 19. hetfo

Tegnap este nagyon finom vacsorat kaptunk, ismet ingyen. A hospitalero elmondta, hogy maskor nem ilye jo a kaja, de mivel vasarnap volt, az apacak keszitettek vacsorat nekunk. Ez az o ajandekuk. Vacsora utan volt az ahitat, ismet szgoruan es hangsulyozottan onkentesen. A hospitalero itt egy 50 koruli ferfi volt. Sokat dolgoznak a hospitalerok: reggel 6-tol kidobaljak a vandorokat, aztan takaritas, stb, delben mar jonnek az ujak, mindenfele kerdessel, problemaval. Este fel 11-kor lampaoltasig. Szoval kemeny munka. De ezekben a parokialis szallasokon a kis ima-alkalmakkal meg ennel is sokkal tobbet adnak, magukbol is. A hospitalero elmondta, hogy a zarandokok kereseiket, imaikat bedobhatjak az adomanygyujto dobozba. ezeket ok szetvalogatjak nyelvek szerint es kis boritekokba teszik. es ezutan 20 napig minden este eloveszik oket, es imadkoznak a zarandokokkal egyutt ezekert a keresekert. Mindenki kivett egy-egy kis papirlapot a boritekbol olyan nyelven, amit el tud olvasni. Mi angolt huztunk, de a kiskunhalasi fiu magyar nyelvut kapott, a lengyel no, aki csak lengyelul beszel kapott egy lengyelt. Mindenki felolvasta a sajat papirjan levo kivansagot, vagy kerest, aztan ramondtuk, hogy amen. En egy olyat kaptam, amiben valaki a ket lanyaert imadkozik, de kulonosen az egyikert, aki nagyon erzekeny, hogy talaljak meg a sajat utjukat. A Geza kerese, imaja egy Lucy nevu lanyrol szolt valamilyen testi hibaval, hogy szabaduljon meg a sok haragtol, ami benne van. es ami annyi fajdalmat okoz neki is, es a szeretteinek is. A tobbiek is felolvastak, amit huztak Nem volt semmi csinadratta, senki nem bogte el magat, nem hullottak csillagok az egbol, megis az egesz annyira megindito volt, valahol melyen belul annyi reszvet es szeretet volt. Biztos ezert volt, hogy amikor a vegen jottunk ki a szobabol, en es a lengyel lany utoljara, odajott es megolelt, olyan szoros olelessel, mintha a sajat lanyom lenne, pedig meg a nevet sem tudom. Ma, amikor gyaloglas kozben eszembe jutott, kicsit elsirtam magam rajta.

Ma 2 km-rel tobbet jottunk, mint tegnap, semmi taxi. Arnyekos erdot igert a konyv. Valoban erdo volt buzamezo helyett, de arnyek semmi. Egy szeles csapason jottunk vegig nyilt napon, de eleg jol birtuk, pedig a szintkulonbseg a szokasos kb. 300 m helyett ma 500 m. volt. Szallasunk San Juan de Ortega: kb 5 haz, egy templom es egy volt kolostor, amiben a szallas van. Este lesz peregrino mise, aztan valami hagyomanyos fokhagymaleves.
Geza folyt.

Mar harmadszor kene elkezdenem , soha nem latom amit irtam, holnap leirom amit ma a dog rendszer nam mentett el.

Gyermekeim, nagyon szeretlek mind a hatotokat.

Apu

Negyedszer

Csak a Gyermekeimnek:

sorban vissazafele

Adam nagyon hianyzik az olelesed
Zsofikam Te tiszta gyermek, nem tanitottalak meg , hogy kell elni a mai vilagben. Toled is kerek olelest minden nap, ha nem is olyan eroset mint az Adamtol.
Eszter, Teged mar nem tudlak minden nap megolelni, de apai jogomnal fogva ezt mar atruhaztam a Gaborra. Gabor legy szives tedd meg helyettem minden nap.

Adamnak egy tanulsag:

Amikor olyen 15 eves forma voltam mint Te, egyszer elkovettem egy meg ma is bensomet egeto nagy neveletlenseget. Forrofeju voltam, elobb beszeltem mint ahogy gondolkodtam es megsertettem az Edesanyamat. Kerlek soha, de soha ne csinalj ilyet, mert latod meg 45 mulva is banni fogod.
Agi/Anyu egy csodalatos feleseg es anya.
Ma reggel utkozben nagyon jot beszelgettunk amire eddig alig alig volt idonk, es ezt a zarandoklatot luxury tournak hivjuk.
Olyan dolgokat, amiket en eddigi eletemben soha nem gondoltam vegig, nagyon erzekletesen vilagositott meg nekem. Anyu egy nagy OKOSKA , de gondolom, Ti is tudjatok ezt.

Ez a level nem olyan pontosan mint a harmadik volt, de remelem valami belolem is megismerheto.
Kulonben neha a konnyezesig meg tudok hatodni dolgokon, pl multkor Anyu nepdalokat enekelt es olyan jol esett hallgatni.

lejart az idom

Szeretlek Benneteket Apu

1 megjegyzés: